Raporlama ve Analiz Nedir?
Raporlama ve analiz, bir markanın belirli bir alandaki (sektör, sosyal medya, basılı medya vb.) performansını ölçmek ya da rakiplerine karşı konumunu tespit etmek üzere yaptığı, verilere dayalı çalışmaları ifade eder. Bu çalışmalar, markaların daha gerçekçi ve sonuç odaklı stratejik planlar oluşturabilmesine yardımcı olur. Raporlama ve analiz süreci, iki ayaktan oluşur:
- Raporlama: Markanın performansına dair istatistiki bilgilerin toplanması ve tablolar, grafikler ya da metin biçiminde ilgili departmanlara aktarılması.
- Analiz: Raporlamada aktarılan verilerin çeşitli metotlar çerçevesinde; trendler, korelasyonlar ve göstergeler eşliğinde yorumlanması ve anlamlandırılması.
Neden Raporlama ve Analize İhtiyaç Duyarsınız?
Raporlama ve analiz çalışmaları, bir markanın iş stratejilerini değerlendirmek, performanslarını ölçmek, güçlü ve zayıf yönleri belirlemek, hedeflerine ne kadar yaklaştığını tespit etmek gibi konularda kritik öneme sahiptir. Raporlama süreci;
- Markanızı somut veriler ışığında daha iyi tanımanıza yardımcı olur,
- Hedef kitlenizin ve potansiyel müşterilerinizin taleplerine dair istatistiki veriler sunar,
- Markanızın sosyal medyadaki etkileşim sayılarını düzenli şekilde gösterir,
- Markanızın görsel, basılı ve dijital basında aldığı referansları, görüntülenmeleri ve olumlu ya da olumsuz yorumları derler,
- Müşteri geri bildirimlerini toplar, rakamlara döker ve belgeler,
- Finansal girdi çıktıları belgeler.
Analiz süreci ise tüm bu raporlamayı belirli yöntemlerle değerlendirerek,
- Daha iyi bir piyasa içgörüsü oluşturmanıza yardımcı olur,
- Müşterilerinizi ve hedef kitlenizi daha detaylı tanımanızı sağlar,
- Markanızın sosyal medya ve basın performansını, pazarlama stratejiniz doğrultusunda ölçmenizi mümkün kılar,
- Markanızın sosyal medyada ve basılı, görsel, dijital basında daha etkin olması için gerekenleri tespit etmenizi sağlar,
- Bütçenizi daha verimli kullanabilmenize yardımcı olur.
Raporlama ve Analiz Neleri Kapsar?
Raporlama ve analiz, bir markanın iş stratejilerini değerlendirmek ve iyileştirmek amacıyla çok sayıda ölçütle hareket eder. Raporlama, finansal durumu, satış performansını, müşteri memnuniyetini ve diğer kritik metrikleri içeren belgelerin hazırlanmasını içerir. Analiz ise bu raporlardaki verilerin derinlemesine incelenmesini ve anlamlandırılmasını sağlar. Raporlama ve analiz sürecinde şu unsurlar yer alır:
- Finansal Raporlama ve Analiz: Markanın finansal performansının raporlanması ve incelenmesi,
- Hedef Kitle Analizi: Markanın hedef kitlesinin tespit edilmesi ve bu kitlenin özelliklerinin belirlenmesi,
- Etkileşim Analizi: Markanın sosyal medya platformlarındaki etkileşim performansının raporlanması ve incelenmesi,
- Medya Görünürlüğü Analizi: Markanın geleneksel ve dijital medya kanallarındaki görünürlüğünün raporlanması ve analiz edilmesi.
2gether Social Raporlama ve Analiz Hizmetiyle Markanızı Güçlendirin
Markalar için raporlama ve analiz çalışması, bulundukları sektörde ve dijital dünyada daha güçlü bir hale gelmenin ilk adımıdır. Gerçek ve güncel verilere dayanan, kaliteli bir raporlama ve analiz sayesinde markalar hedef kitlelerini daha iyi tanır, kendilerinin ve rakiplerinin güçlü ve zayıf yönlerini fark eder, çalışmalarını buna göre şekillendirerek marka gücünü artırır. 2gether Social’ın raporlama ve analiz hizmetiyle siz de markanızı güçlendirmek için en doğru stratejileri geliştirebilirsiniz.
2gether Social Markanıza Neler Sunar?
2gether Social, profesyonel çalışanları ve özellikle veri analizi alanındaki yenilikçi dijital çözümleriyle markanıza en doğru raporlamaları ve analizleri sunar. 2gether Social ile çalışarak markanıza dair somut verilere erişebilir, bütçenizi daha verimli kullanmanın yollarını keşfedebilir, hedef kitlenizi daha yakından tanıyabilirsiniz.
Somut verilere erişin
Günümüzde, özellikle dijitalleşmeyle beraber muazzam miktarda veri üretilmeye başlanmıştır. Bu durum, big data (büyük veri) konseptini ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle, markalar için gerekli ve gereksiz verileri ayıklayabilmek, en güncel ve doğru verilere ulaşmak çok önemli bir hal almıştır. 2gether Social, dijital araçlarıyla gerçek ve en güncel verilere dayalı analizler yapabilmenize olanak sağlar.
Bütçenizi verimli kullanın
Doğru bir raporlama ve analiz çalışması, bütçenizi daha verimli alanlara yönlendirmenize yardımcı olur. 2gether Social, sağladığı raporlama ve analiz hizmetinin yanı sıra danışmanlık hizmetiyle de mevcut bütçenizle en efektif kampanyaları ve marka güçlendirme çalışmalarını yapmanızı sağlar.
Hedef kitlenizi tanıyın
Marka konumlandırmadan sosyal medya pazarlamasına kadar, her alanda hedef kitlenizi tanımanız çok ama çok önemlidir. 2gether Social, uzman ekibiyle markanızın kime hitap ettiğini ve hitap ettiği kesimin davranışlarını, eğilimlerini, ilgi alanlarını detaylı biçimde analiz etmenize yardımcı olur.